Cabaran Dan Dugaan Apabila Bercinta Dengan ‘Anak Mak’ Bukan Susah

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap bagi artikel ini. Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah.

Gelaran “Anak Mak” mungkin adalah perkara yang paling digervni kebanyakan wanita. Mana tidaknya, bagi pasangan mereka, ibu adalah segala-galanya melebihi teman wanita.

Tapi kalau sudah berkahwin dan si dia terus melebihkan si ibu tanpa sebarang keadilan bagi pihak isteri, bagaimana pula penyelesaiannya. Apakah pula l0giknya bercinta atau berpasangan dengan lelaki yang merupakan “Anak Mak” ini?

Antara karakter “Anak Mak” sebelum dia buat keputusan, dia akan minta izin dan pendapat ibunya terlebih dahulu. Keputusan yang dibuat 0leh ibunya dianggap paling munasabah.

Dia juga ssyik berkepit dengan ibu, pantang ada masa sikit mesti ada dengan ibunya. Dia akan mengadu semua perkara yang berlaku pada ibunya walaupun ia cuma perkara kecil.

Dia gemar membandingkan kamu dengan ibunya baik dari segi sikap atau perilaku kerana dia menganggap ibunya paling terbaik.

Gemar memuji ibunya, bercerita tentang ibunya dihadapan kamu.Umpama petunjuk supaya kamu dapat melayani dia atau menjadi sesempurna ibunya.Kalau ada perkara penting, dia akan mencari ibunya sebelum kamu.

Habiskan masa agak lama dengan ibunya. Setiap kali dapat duit lebih seperti gaji atau b0nus, kemahuan ibunya ditunaikan dahulu.

Satu-satu perkara yang perempuan perlu faham -baik ketika sedang berpacaran mahupun sudah bergelar se0rang isteri adalah keutamaan dia bukan hanya hak kamu se0rang. Ini kerana, perhatian dia juga adalah untuk ibunya.

Jadi jangan lekas melent1ng kalau dia asyik menyumbangkan waktu untuk kebahagian ibunya. Syurga se0rang lelaki tetap bersama ibunya… Faham?

Seorang perempuan itu hendaklah bersabar sekiranya memiliki pasangan seperti ini. Hidup kamu pasti lebih bahagia andainya kamu juga turut menjadi rapat dan mesra dengan ibu mertua.

Cuba ambil hati mereka dan ternyata, kamu pasti menjadi menantu kesayangannya kelak. Kalau sayangkan anaknya, kenalah ambil hati si ibu dulu betul tak? Baru jackp0t!

Paling penting, kena sedar diri. Jangan cepat iri sebab kamu cuma 0rang luar. Dia dan ibunya memiliki d@rah yang sama, jadi siapa kamu untuk m@rah-m@rah kalau si suami atau teman lelaki melebihkan ibunya? Berk0ngsi kasih sayang secara damai itu lebih nyaman.

Manakala bagi lelaki pula jadilah ADIL terhadap kedua-dua wanita kesayangan kamu. Letakkan mereka di tempat yang sama istimewa dalam hati kerana kedua-duanya adalah tanggungjawab kamu -untuk dijaga dan disayangi.

Ada ke di sini berpacaran mahupun berkahwin dengan lelaki “Anak Mak”? Apa-apa pun, kalau kamu bijak menguruskan em0si, mungkin tiada masalah bagi kamu untuk meneruskan hubungan dengan si dia yang manja bagai nak rak dengan insan yang bernama ibu.

Lagi sy0k sebenarnya kalau ibu si dia jatuh hati pada kamu. Pasti kamu akan dilayan seperti puteri nanti. Apa Kata Anda. M0h0n maaf jika ada tersilap dan s@lah.. Terima Kasih!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *