‘Y0u apa pasal pukul sy’ Penguatkuasa balas balik slepas dipukvl warga emas yg bengang keretanya ditunda

Sila baca dibawah ini untuk maklumat penuh dan lengkap bagi artikel ini. Terima kasih

Terima kasih kerana membaca artikel kami ini. Mohon kongsi jika bermanafaat dan mohon maaf jika ada tersilap dan salah.

Viral di media sosial video seorang lelaki warga emas mengalami pend4rahan di bahagian kepala kerana tindakannya yang menyerang anggota penguat kuasa.

Dalam kejadian yang tidak diketahui masa dan lokasi itu, penguat kuasa terpaksa menunda kereta warga emas itu kerana diletakkan di tempat yang tidak sepatutnya.

Tindakan penguatkuasa itu membuatkan warga emas itu bengang lalu berdepan dengan anggota berkenaan.

Berdasarkan video, anggota itu dipercayai memberi amaran kepadannya untuk tindak bertindak di luar batasan. Malangnya amaran itu tidak diendahkan dan dia terus memukul anggota itu dengan payung sebelum dibalas balik dengan tumbukkan dan ditarik dari belakang sehingga terjatuh.

Orang ramai yang menyaksi kejadian itu segera datang meleraikan kedua-dua pihak dan kedengaran berkata, “Dia orang tua bang, jangan…”

Tidak diketahui apa yang berlaku seterusnya tetapi di media sosial, netizen memberi pelbagai reaksi mengenai kejadian itu. Ada yang menyokong dan tidak kurang juga yang tidak bersetuju dengan tindakan anggota terbabit.

Komen warganet

Hanya kerja uniform sahaja faham situasi mcm ni. Buat salah, tak buat geram. Hehe. Dalam kes mcm ni ada dua kesalahan. 1 uncle tu yang mula sentuh. 2 anggota tu terlalu menggunakan kekerasan. Jadi nya, dua2 salah. Betul dia org tua, tapi sampai dah ketuk2 org mcm tu. Kena batang hidung sendiri mesti angin jugak satu badan. Ye idok?

benda ni simple.. penguatkuasa tu start tumbuk dia lepas menerima pukulan payung bima sakti daripada orang tua tu, so.. mcm mne nk buat penguatkuasa tu tidak menumbuk org tua tu? ” jangan pukul pakai payong dan beredar sahaja..” simple and nice? tapi knpe org tua tu.. nk jgk pukul penguatkuasa?.. terang lagi bersuluh.. sapa yg pencipta masalah di video itu

Bila kes kakak tu masing2 ckp “kesian kakak tu depression” bila pasal uncle ni tetiba cakap ‘padan muka la, buat contoh x baik la bla3….. Knp x ckp uncle ni pun depression jg..?? Dh salah parking tu salah la x kisahlah ko depression ke org tua.. tp penguatkuasa tu belasah org tua tu mmg menempah maut la… Ke dalam la kau…

Amaran dah pun diberi namun tidak diendahkan…kalau tak dihormati sekalipun jangan la dilayan penguatkuasa camtu…apa2 pun kita serahkan pada pihak berkuasa untuk siasat dengan mendalam

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *